גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הגדרת מטרות הגירושין שלך

גירושין, וכל מה שקורה סביב הליכי הגירושין, יוצרים מערבולת אישית ורגשית, שמונעת מאיתנו, לא אחת, להגדיר בצורה טובה את מטרות הגירושין שלנו ולפעול בכיוון של השגתן.

מתוך אלפי שיחות עם מתגרשים פוטנציאליים שניהלנו, רק בודדים הגדירו בצורה ברורה את מטרות הגירושין שלהם. כל האחרים היו עסוקים בבליל של רגשות, שברי מידע וחקר של נושאים לא רלוונטיים כגון: איך להקדים בנקיטת הליכי גירושין?, מה עדיף – בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני?, האם דמי מזונות כוללים גם מדור?, מי צריך לעזוב את בית המגורים ראשון?, כמה עולה עורך דין לענייני גירושין?, איך אפשר למנף את בגידת האישה או הבעל? ושאלות רבות אחרות, המניחות שעורך דין לענייני גירושין הוא מגיד עתידות מוסמך ולא בעל מקצוע שאמור לעזור לך לצלוח את הגירושין בשלום תוך השגת מטרות הגירושין שלך.

ראוי להבין, כבר בשלב זה, כי תוצאות הגירושין לא ידועות מראש ורק צריך לגלות אותן– הן פונקציה ישירה של מצב הנישואין, הפעולות שכבר נקטתם בנושא הגירושין ובעיקר של הפעולות שתתכננו ותיישמו, בעזרת עורכי דין לגירושין ומומחים רלוונטיים נוספים.

הגדרת מטרות הגירושין היא מורכבת, שכן לא אחת קיימת סתירה בין חלק מהמטרות. לדוגמה: מחד, תרצו להבטיח עתיד טוב לילדיכם, דבר המחייב שיתוף פעולה ארוך טווח עם ההורה השני, ומאידך, תרצו להפחית עד כמה שאפשר את המגע שלו עם הילדים בשל פערי תרבות, דת, השכלה, מעורבות בפלילים וכו’ או תרצו להשיג הישגים בעניין דמי המזונות.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

לא אחת כדאי לוותר על השגת מטרה מסוימת במלואה לצורך השגת מטרה חשובה ממנה, ולא פעם נוותר, טקטית, על מטרה מסוימת, תוך נטיעת יסודות איתנים להשגתה בעתיד. לדוגמה: עניין חלוקת הרכוש, פיצויי הגירושין או הכתובה הם סופיים, אולם משמורת הילדים ודמי המזונות הם ברי שינוי מעת לעת. משכך, לא אחת, מתגרשים עושים וויתורים בענייני המשמורת ו/או המזונות לצורך השגת יתרון בחלוקת הרכוש, כאשר הם מתכננים לשנות מצב זה מייד לאחר חלוקת הרכוש…

הגדרת מטרות סבירה נוגעת, בדרך כלל, לתוצאה שברצונך להשיג בנושאים הבאים: משמורת הילדים, מזונות הילדים, מזונות האישה, אופי ומיידיות הגירושין ברבנות, חלוקת הרכוש, עתיד העסקים המשותפים (ראה מאמר "גירושין של עצמאיים, בעלי עסקים ובני זוגם"), תכנון עתיד הילדים ועוד. חשיבות הנושאים משתנה ממקרה למקרה – לדוגמא: אם האישה בהריון מגבר אחר הרי מידיות הגירושים חשובה לה ביותר. אם מישהו מהצדדים צופה “אקזיט” עסקי, שאינו ידוע לצד השני, הרי הסכם על חלוקת הרכוש הופך להיות דחוף וכך הלאה – כל מתגרש וסדרי העדיפויות שלו… לא מעטים הם המתגרשים שבין מטרות הגירושין שלהם נמנית גם “הנקמה המתוקה בבן הזוג” שבגד בהם, הונה אותה, גנב מהם, התעלל בילדים ועוד. ככלל, ראוי לא להציב מטרה זו, שכן מחירה כבד בהווה ובעתיד, היא באה על חשבון מטרות אחרות, חשובות וראויות ממנה, והיא חושפת אתכם לנקמה נגדית…

ניסיון החיים מלמד כי אם לא מציבים יעדים, לא מגיעים אליהם. כך הדבר גם בנושא גירושין – עליך להציב יעדים ברורים ולסדרם על פי סדר עדיפויות, כך שעורכי הדין שישרתו אותך יוכלו, על יסוד היעדים שקבעת, ועל פי סדר העדיפויות שהחלטת עליו, לתכנן אסטרטגיית גירושין שתביא אותך להשגת היעדים.

חשוב לזכור כי כאשר המטרות מתייחסות לילדיך יש לחשוב על הטווח הארוך ועל השינויים שיחולו, לאורך השנים. לדוגמה: אם היום ילדיך קטנים וזקוקים לחום ואהבה, בצד טיפול מסור, ומשכך וויתרת על העסק שלך לטובת טיפול בהם, יתכן וכאשר הם יגיעו לגיל העשרה הם יעדיפו את ההורה המבוסס יותר ובעל המעמד החברתי העדיף, וכך הויתור שעשית למענם יהפוך להיות הגורם שבגללו יבקשו הילדים לשנות את ההורה המשמורן… כיום קשה לך להאמין שאלו פני הדברים, אולם עורכי הדין החווים גירושין באורח מקצועי יספרו לך כי זה דרכו של עולם…

בעת תכנון מטרות הגירושין שלך לא רצוי כי תתחשב במגבלות, שנדמה לך שקיימות או לכאורה אכן קיימות. כיום, המערכות העוסקות הגירושין, החל מהמחוקקים דרך מערכת השיפוט וכל העובדים הסוציאליים, עוברות סדרת שינויים בכיוון של הגברת השוויון בין גברים לנשים. מטרות שהיו פעם דמיוניות הופכות להיות אפשריות. כדאי לך “לזרום”, בהגדרת מטרות הגירושין, עם דמיונך ושאיפותיך, ולהשאיר לעורכי הדין המתמחים בגירושין את העובדה לנסות להפוך את המטרות למשימות אפשריות.

לסיום, ברור שככל שהנישואין שלכם יותר ממושכים ומורכבים וככל שהמצב הכלכלי שלהם טוב יותר, כך יתרחב מגוון המטרות והשאיפות של שני בני הזוג, והפערים ביניכם יהיו יותר גדולים. במצב עניינים זה, ככל שתקדימו להתייעץ עם מומחי גירושין מנוסים ויצירתיים יותר, כך יגדלו סיכוייכם להשיג את מטרות הגירושין שלכם ולצלוח את הגירושין במינימום סבל וכאב לב.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן