גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין של מנהלים, עובדים בכירים ואנשי הייטק

גירושין של מנהלים, בעלי עסקים, אנשי הייטק ובעלי מקצועות חופשיים (להלן: "גירושין של בכירים") אינם דומים כלל להליכי גירושין של שכירים רגילים. הליכי גירושין בין שני שכירים, בעלי רכוש ברור ומוגדר ומשכורת ידועה וקבועה, ללא הכנסות שאין להן ביטוי בתלוש, הם הליכי גירושין פשוטים, שכן הכול ידוע, והויכוח ביניהם מתמקד בדר"כ בגובה מזונות הילדים ובחלוקת פריטי רכוש ספציפיים.

בהליכי גירושין בעשירון העליון בכלל ובין בכירים (מספיק שאחד הצדדים יהיה בכיר) בפרט צפות בעיות קשות של הגדרת הרכוש המשותף שראוי להתחלק בו, ובעיות של קביעת ערכו של רכוש זה. מטעם זה מדובר בהליכי גירושין מורכבים, המצריכים סדרת מיומנויות נוספות למיומנות המשפטית, בתחומים רבים ובניהם: מנהל עסקים, טכנולוגיה, ראיית חשבון, כלכלה ועוד.

לבכירים יש נכסי קריירה, נכסים בלתי מוחשיים אחרים ויכולת השפעה על נתוני ההשתכרות והרכוש. מאידך, הם נתונים לסיכונים שונים, העלולים לאיין את נכסיהם הוירטואליים בין לילה (לדוגמא ברוח התקופה: תלונה על הטרדה). לבכירים יש הטבות גלויות וסמויות כאחד והם צוברים, לפרקים, נכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים, הסמויים מן העין. לא תמיד ברורה יציבות משרתם או עסקם, ולפרקים הם בעצם מקבלים תשלום מאוד גבוה, בגין עיסוקם, אך תשלום זה הוא זמני מאוד.

לדוגמא: מרבית המועסקים בהייטק הם משכילים וצעירים, אך ברבות השנים הם נאלצים לעבור לעיסוק אחר, בשל גילם. בנסיבות אלו נכסי הקריירה שלהם נמצאים ביחס ישיר לשנים שנותרו להם במקצוע. מאידך, מנהלים אך הולכים ומשתבחים עם הזמן, ובכפוף להצלחתם, נכסי הקריירה שלהם נמצאים במגמת עלייה.

קושי רב מעוררים דווקא נכסי הקריירה הסמויים מן העין. לדוגמא: מנהל מחלקה בבית חולים העובד ברפואה הציבורית, שצבר ניסיון ידע וממליצים, אך טרם פתח קליניקה פרטית, ויתכן שלא יפתח כזו לעולם. לכאורה הוא מחזיק פוטנציאל השתכרות משמעותי, אך עולה השאלה האם יש להתחשב בנכס זה בעת חלוקת הרכוש בגירושין?

דוגמה אחרת יכולה להיות איש הייטק, שתוך כדי עבודתו, פיתח רעיון שעשוי להוות תשתית לחברת הזנק, שתפתח, כמובן, חודש או שנה לאחר הגירושין… במקרה זה לא ניתן לדעת בשעת חישוב הנכסים לחלוקה בעת גירושין על קיומו של נכס זה. דוגמה נוספת יכולה להיות של מנהל מצליח, שקיבל הצעה מחברה מתחרה, לעבוד בשכר כפול, והוא בוחר להתגרש בטרם ידווח על כך, או יממש את ההצעה.

בקצרה – גירושין של בכירים מציבים אתגר קשה: כיצד לדעת מה באמת עומד לחלוקה בעת גירושין. אם קשה לדעת מה עומד לחלוקה בעת גירושין, הרי להעריך נכסים בלתי מוחשיים אלו קשה שבעתיים. אותו מנהל מחלקה עלול לא לפתוח קליניקה פרטית עד פרישתו לגמלאות, ואז הנכס הלא מוחשי שברשותו לא שווה דבר. מאידך, הוא עשוי לעשות זאת חודש לאחר הגירושין, ואז הנכס הלא מוחשי שברשותו עשוי להיות שווה מאות אלפי שקלים, אם לא מיליונים. הרעיון של איש ההייטק עשוי להכניס לו כסף רב, אך מאידך הוא עלול להסתבר כשגוי ולגרום לו הפסדים ואבדן מוניטין אישי – מה באמת שוויו של הרעיון זו חידה שקשה לפותרה ללא הבנה עמוקה בטכנולוגיה המדוברת. כך גם לא ברור מה יעלה בגורל משרתו החדשה של המנהל המצליח, וכמה זמן יוכל להתמיד בה.

אלו אך דוגמאות בודדות, מני רבות, ההופכות גירושין של בכירים ובעלי עסקים לאוסף של קשיים וחידות, המצריכים סיעור מוחות של מומחים בעלי ידע וניסיון משפטי רחב, עם מומחים בשטחי הניהול, ההייטק, הכלכלה, ראיית חשבון, האקטואריה ושטחים נוספים, בצד בדיקות נוספות, כדי להגיע לתוצאה סבירה.

הליכי גירושין שטחיים, שיתבססו אך על ידע משפטי בהליכי גירושין, ללא בדיקות עומק, יביאו לכך שאחד הצדדים יקבל את "החצי הקטן" והשני את "החצי הגדול", ולעיתים ה"חצי הקטן" יכול לחיות ממש זעיר…

אם חשוב לך לקבל את המגיע לך בהליכי גירושין אל מול בכיר, כדאי לך להתעמק בנושא, להבין את המשתנים הכרוכים בו, ובעיקר ולשכור שרותיהם של עורכי דין אינטרדסיפלינריים, בעלי ידע וניסיון בעסקים, בהייטק, בניהול עסקים, בכלכלה, בטכנולוגיות, בבעלי מקצועות חופשיים ובכל הנושאים הנגזרים מהטיפול בהם.

לייעוץ משפטי ראשוני לגירושי מנהלים, בכירים ואנשי הייטק חייגו:

עורך דין אברהם עזריאלנט: 0522-80-90-80

עורך דין מיכאל דרעי: 0522-80-90-90

דילוג לתוכן